NKF logo

Norsk Klassisk Forbund (NKF) er et landsomfattende organ for fremme av kunnskap og forståelse om antikken og den antikkpåvirkede tradisjon i Norge. Vi arbeider for å styrke de klassiske fag og emneområder, både i skolen, på universitetene og i det allmenne åndsliv. NKF har i dag ca. 450 medlemmer fra hele landet.

Er du interessert i antikken? Gresk eller romersk historie, latin eller gresk språk, den klassiske litteraturen eller arkeologiske studier? Norsk Klassisk Forbund favner om alt dette og mer til!

Forbundet utgir tidsskriftet Klassisk Forum (KF) to ganger i året. Årlig arrangeres møter og seminarer, og vi holder fester til ære for de gresk-romerske guder og gudinner. Hvert annet år arrangerer dessuten forbundet en ukeslang tur til spennende antikkhistoriske reisemål.

Norsk Klassisk Forbund er et fellesskap av antikkinteresserte mennesker, og alle er hjertelig velkommen til å bli medlem!

Les mer på siden Bli medlem, eller send en epost til: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

NKF finner du også på Facebook.